Nieuws van de VOV, mei 2019

Vlissingen, 15 mei 2019

1. Donateurschap en gereserveerde plaatsen

In de Sint Jacobskerk werken wij nu al een aantal jaren met het systeem van de gereserveerde plaatsen: de stoelen in het middenschip van de kerk nummeren wij van 1 tot en met circa 300. De stoelnummers gaan als een slinger door het middenschip heen. Niet alle rijen bevatten namelijk hetzelfde aantal stoelen. Voorbeeld: is nr. 30 het einde van een rij, dan is nr. 31 de stoel daarachter. Enz. Op de programmaboekjes tevens bewijs van toegang drukken wij vervolgens deze stoelnummers en alleen via de website worden deze boekjes weer verkocht.

Donateurs hebben een voorrangsrecht bij het kopen van gereserveerde plaatsen. 4 weken voordat de publieke verkoop van kaarten begint, krijgen zij de mogelijkheid om hun kaarten te bestellen. Het aantal kaarten dat een donateur kan bestellen is niet gelimiteerd.

U wordt al donateur voor € 25,- per jaar. Het donateurschap is ondergebracht bij de Stichting Vrienden van de Vlissingse Oratorium Vereniging.

U kunt zich aanmelden als donateur door een mail te sturen aan de Stichting Vrienden VOV:

stichtingvrienden@zeeuwsconcertkoor.nl

2. Concerten 75-jaar Slag om de Schelde op 1 en 2 november 2019

Concert vrijdag 1 november 2019, aanvang 20.00 uur

Programma:

- welkom door Bas van den Tillaar, burgemeester van Vlissingen
- 1 november 1944 door Hans Koeman en Ad Tramper met foto’s en film, met verrassende muzikale intermezzi door Jos Vogel (orgel), Jacco Lamfers (piano), Helena van Heel (mezzo-sopraan) en de rappers van de Hobbyisten

pauze

- The Armed Man van Karl Jenkins, uitgevoerd door Helena van Heel, Akam Hoessein (muezzin), kinderkoren, Zeeuws Concertkoor, musici van de Holland Orkest Combinatie inclusief uitgebreid slagwerk, Jos Vogel en Jacco Lamfers.

Het geheel staat onder leiding van Pim Overduin.

Tekstregie: Piet Batenburg. Beeldregie: Joke Ruppert in samenwerking met Tjoonk GVL BV

Voor meer info: zie onze website

Alle kaarten voor dit concert worden verkocht voor € 12,50.

Er zijn (dit keer) geen gereserveerde plaatsen.

De kaartverkoop start op 1 augustus 2019 via de website.

Kaarten voor dit concert zijn t.z.t. ook verkrijgbaar via boekhandel ’t Spui, Oude Markt, Vlissingen.

Concert zaterdag 2 november 2019, aanvang 19.30 uur

Programma:

- The Armed Man van Karl Jenkins

pauze

- Chichester Psalms van Leonard Bernstein

- enkele delen uit Candide van Leonard Bernstein

Uitvoerenden: Helena van Heel (mezzo-sopraan), Dave ten Kate (counter-tenor), Akam Hoessein (muezzin), Luuc Smit (chazan), kinderkoren, Zeeuws Concertkoor, Jos Vogel (beiaard en grote klokken van de Sint Jacobskerk), Holland Symfonie Orkest.

Het geheel staat onder leiding van Pim Overduin.

Voor meer info: zie onze website

Gereserveerde plaatsen: € 27,50

Alle overige plaatsen: € 25,00

Leden van de Rabobank Walcheren/Noord-Beveland kunnen gebruik maken van een actie met gratis kaarten voor het concert van 2 november.
Meer informatie hierover vindt u in de juli-editie van het Rabobank Magazine Dichterbij, dat op 5 juli as. op de mat ligt bij de leden van de Rabobank.

Deze concerten worden mede mogelijk gemaakt door

- Rabobank Walcheren/Noord-Beveland

- VSB fonds, iedereen doet mee

- gemeente Vlissingen

- Stichting Moerman Promotie Vlissingen

- Movenience, comfort in mobiliteit
- Stichting Vlissinger Michiel

Wilt u deze concerten ook sponsoren: meld u aan bij info@zeeuwsconcertkoor.nl

Wilt u adverteren in de programmaboekjes van deze concerten (oplage 1200): meld u aan bij info@zeeuwsconcertkoor.nl

3. Bach got Talent kinderkoor

In 2016 is het kinderkoor Bach got Talent opgericht. Dit kinderkoor heeft in 2017 en 2019 meegezongen bij de uitvoering van de Matthäus Passion door het Zeeuws Concertkoor.

De komende jaren staan er bij ons weer andere, maar ook hele mooie muziekstukken op het programma. Bij al die concerten is een kinderkoor nodig:

- In de periode september - november 2019 geven wij 4 concerten ter herdenking van de oorlog in Zeeland: de Slag om de Schelde. Deze concerten vinden plaats in Breskens op 21 september, in Goes op 26 oktober en in Vlissingen op 1 en 2 november. Wij zingen dan over de oorlog en de vrede; en het kinderkoor komt dan zingend achter een trommel en een fluit de kerk inlopen.

- In december 2019 doen wij op de zaterdag voor Kerstmis een soort middagconcert, met een verteller, met muzikanten die zoek zijn, en met ons koor dat mooie kerstliederen zingt. Het duurt een uurtje en is bedoeld voor alle kinderen met hun opa’s en oma’s (en natuurlijk voor alle vaders en moeders).

- In mei 2020 is er een korenmiddag in de Sint Jacobskerk en daar doet het kinderkoor ook aan mee.

- En dan gaan we alweer snel repeteren voor de Matthäus Passion in april 2021.

Om dit allemaal mogelijk te maken zijn wij op zoek naar nieuwe kinderen voor het kinderkoor.

- Houd jij van zingen?

- Zie je het zitten om met een orkest en koor mee te doen met grote, spraakmakende concerten?

- Ben je tussen 8 en 14 jaar?

Geef je dan op voor ons kinderkoor (of laat je opgeven) !

Wij repeteren eens in de twee weken op maandagavond in het Scheldemondcollege  te Vlissingen van 18.45 tot 19.45 uur. In de aanloop naar een concert wordt dit wekelijks.

Onze dirigent maakt er leuke repetities van waarbij ook aan je zangtechniek wordt gewerkt.

Opgeven kan via bachgottalent@gmail.com

4. Agenda

Zaterdag 21 december 2019 14.00 en 16.00 uur: kerstmatinee voor kind en gezin, inclusief opa’s en oma’s

Vrijdag 18 december 2020 20.00 uur: groot concert ter gelegenheid van John Rutter 75 jaar, met medewerking van een landelijk bekend kinder- en jeugdkoor