Nieuws van de VOV, juli 2019

Vlissingen, 31 juli 2019

1. Zeeuws Concertkoor

Alle concerten van de Vlissingse Oratorium Vereniging worden voortaan gegeven onder de naam Zeeuws Concertkoor.

De Vlissingse Oratorium Vereniging blijft als rechtspersoon bestaan. Bestelt u bijvoorbeeld kaarten voor een concert van het Zeeuws Concertkoor, dan betaalt u daarvoor aan de VOV.

2. Herdenking 75 jaar Slag om de Schelde / Viering 75 jaar Vrijheid

Het Zeeuws Concertkoor (in grote bezetting) geeft op vrijdag 1 en zaterdag 2 november concerten ter gelegenheid van 75 jaar Slag om de Schelde.

Deze concerten verschillen van elkaar.

Op 1 november wordt alleen The Armed Man van Karl Jenkins uitgevoerd. Dit gebeurt na de pauze. Vóór de pauze is er een afwisselend programma van verhalen, film en muziek, passend bij 1 november 1944 en 75 jaar later.

Aan dit concert doen geen kinderkoren mee.

Aanvang concert: 20.00 uur

Voor een uitgebreide toelichting op dit concert, klik hier.

Op 2 november wordt vóór de pauze The Armed Man, en na de pauze de ChichesterPsalms van Leonard Bernstein uitgevoerd.

Het Holland Symfonie Orkest speelt en begeleidt in grote bezetting. De kinderkoren doen mee, evenals het carillon en de grote klokken van de Sint Jacobskerk.

Aanvang concert: 19.30 uur

Voor een uitgebreide toelichting op dit concert, klik hier.

3. Kaarten concert vrijdag 1 november

Alle plaatsen zijn vrij. Er zijn dus geen gereserveerde plaatsen.

Toegang: € 12,50

Kaarten voor dit concert kunnen vanaf 1 augustus besteld worden via onze website.

Vanaf 1 oktober zijn deze kaarten ook te koop bij Boekhandel ’t Spui aan de Oude Markt in Vlissingen

Jeugd en studenten op vertoon van ID of studentenpas: €7,50. Deze kaarten zijn uitsluitend te koop aan de kassa van de kerk op de concertavond.

Let op: aanvang concert 20.00 uur.

4. Kaarten concert zaterdag 2 november

Gereserveerde plaatsen (= plaatsen met een stoelnummer in het middenschip van de kerk): € 27,50

Niet-gereserveerde plaatsen (= alle overige plaatsen in de zijvakken en op de balkons): € 25,00

Kaarten voor dit concert kunnen vanaf 1 september worden besteld via onze website.

De kaarten van dit concert komen niet in de losse verkoop. Voor zover nog voorradig worden ze op de avond van het concert verkocht aan de kassa van de kerk.

Let op: aanvang concert 19.30 uur. Kom bij dit concert ruim op tijd!

5. Teksten

De gezongen teksten van The Armed Man (concerten 1 & 2 november) en de Chichester Psalms (concert 2 november) kunt u tijdens de concerten synchroon meelezen op grote screens in de Sint Jacobskerk.

In de programmaboekjes zijn deze teksten niet afgedrukt. Wilt u toch ook zelf beschikken over deze teksten, dan kunt u ze vanaf begin september via onze website downloaden.

het Zeeuws Concertkoor

is een initiatief van de Vlissingse Oratorium Vereniging