MP2017 samenstelling koor

Onze koorvereniging voert op zaterdag 1 april 2017 (weer) de Matthäus-Passion van Johann Sebastian Bach uit.
Het lijkt een vaste traditie van de VOV om dit om de twee jaar te doen, maar door het wegvallen van subsidies en om andere redenen bestaat dit automatisme voor ons niet meer.

In 2017 zal de Matthäus-Passion uitgevoerd worden als een apart project van de VOV.
De repetities ervoor zullen niet plaatsvinden op de maandagavond, maar op 6 zaterdagochtenden (van 10.00 tot 13.00 uur) in de periode januari - maart 2017.
Oftewel het project Matthäus-Passion komt los te staan van de verdere programmering van de VOV voor 2017. (Zie ook hieronder.)
Leden van de VOV die de Matthäus-Passion willen zingen, betalen daar, naast hun lidmaatschap, een aparte bijdrage voor, te weten € 50,00.
Aan de Matthäus-Passion 2017 nemen ook niet-leden van de VOV deel.
Voor leden van de KOV Middelburg, de COV Kapelle, de COV Sliedrecht en het koor Cantare bedragen de kosten € 62,50.
En voor overige (gast-)zangers: € 75,00.
Mede op deze wijze streven wij ernaar de uitvoering kostendekkend te maken.
De repetities vinden plaats op
- zaterdag 21 januari
- zaterdag 4 februari
- zaterdag 18 februari
- zaterdag 4 maart
- zaterdag 18 maart
- zaterdag 25 maart
Plaats: Scheldemond College te Vlissingen
De generale repetitie is op zaterdag 1 april om 13.30 uur
De uitvoering op zaterdag 1 april om 19.30 uur.
Plaats: St. Jacobskerk te Vlissingen
Concertkleding is voorgeschreven.
De partituur dient u zelf aan te schaffen: editie Bärenreiter of Peters.

Op 10 januari 2017 is de stand als volgt: 140 deelnemers, in de verdeling 42 sopranen, 46 alten, 25 tenoren en 27 bassen.
De inschrijving is voor alle stemgroepen definitief gesloten.