Kinderkoor Matthäus-Passion 2017

Voor de uitvoering van de Matthäus-Passion op zaterdag 1 april 2017 in de Sint Jacobskerk in Vlissingen willen wij graag een eigen kinderkoor samenstellen.
Dit kinderkoor - meestal is het zelfs een jongenskoor – zingt mee in het grote openingskoor van de Matthäus-Passion en in het slotkoor van het eerste deel.

Wij zijn op zoek naar kinderen (jongens én meisjes) in de leeftijd van 10 tot en met 13 jaar.
Voor de uitvoering hebben we minimaal 25 kinderen nodig en maximaal circa 40.
De repetities zijn op maandagavond van 18.30 uur tot 19.45 uur, met daarin een korte pauze.
Plaats: Scheldemond College, Weyevlietplein 7 in Vlissingen.
Onze eigen dirigent Pim Overduin leidt de repetities.
De repetities beginnen na de herfstvakantie. De data zijn:
- maandag 31 oktober
- maandag 14 november
- maandag 28 november
- maandag 12 december.
En in 2017 iedere maandag, te beginnen op 9 januari.tot en met 27 maart, met uitzondering van de voorjaarsvakantie.

Ouders zijn welkom om daarbij aanwezig te zijn.

Tot dusverre hebben zich al 21 kinderen opgegeven!

De uitvoering van de Matthäus-Passion doen we met een bekend orkest en met hele goede en ook alom bekende solisten. Voor meer informatie daarover: zie onze website.

Voor deelname aan het kinderkoor van de Matthäus-Passion vragen wij een inschrijfgeld van € 10,00.
Het is niet persé nodig om muzieknoten te kunnen lezen. Gaandeweg de repetities zullen de kinderen daar steeds meer bekend mee worden.
Vanzelfsprekend zal de dirigent tijdens de repetities ook heel andere muziek en liedjes met de kinderen gaan doen. Wij hopen zelfs dat dit kinderkoor op de langere duur ook bij andere concerten van ons mee kan doen.
Als het kinderkoor goede vorderingen maakt, zal de dirigent wellicht nog een paar andere koralen uit het eerste deel van de Matthäus-Passion met de kinderen instuderen en bij het concert laten zingen.
Bij de uitvoering krijgt het kinderkoor een mooie centrale plaats in de Sint Jacobskerk.
Per kind krijgen twee begeleiders korting op het toegangsbewijs. De plaatsen van de begeleiders zijn achter het kinderkoor.
Na de pauze gaan de kinderen doorgaans naar huis. Maar ze kunnen natuurlijk ook blijven. De uitvoering van de gehele Matthäus-Passion duurt ruim 3 uur, inclusief een pauze van 30 minuten.
De generale repetitie met koor, orkest en solisten is op de middag van 1 april 2017.

Belangstellenden kunnen zich opgeven via de mail: bachgottalent@gmail.com
En bij dit mailadres kunt u ook al uw vragen kwijt.

Ook het kinderkoor Hemelsblauw onder leiding van Petra neemt deel aan de uitvoering van deze Matthäus-Passion.